MENÜ
Ankara 17°
Ticari Hayat
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Ankara'nın Patronları Aslı Sayan
Röportaj
16 Mart 2019 Cumartesi 07:03

Ankara'nın Patronları Aslı Sayan

Köşemize bu hafta Chess Reklamcılık firmasının kurucu ortağı olan Aslı Sayan’ı konuk ediyoruz. Sayan ile Marka Konumlandırma ve Kurumsal Kimlik Çalışmaları, Reklam Tasarımı, Prodüksiyon, Topluluk Yönetimi (Sosyal Medya), Etkinlik Yönetimi, Medya İlişkileri Yönetimi hakkında her şeyi konuştuk.

Veli Sarıtoprak : Aslı Hanım sizi tanıyabilir miyiz?
ASLI SAYAN :
1981 Kastamonu doğumluyum. İlkokul, ortaokul ve lise eğitimimi Kastamonu’da tamamladıktan sonra üniversite öğrenimime Trakya Üniversitesi Grafik Reklam bölümünde devam ettim. Trakya üniversitesindeki eğitimimi tamamladıktan sonra Gazi Üniversitesi Resim-Grafik öğretmenliği bölümünden ikinci mezuniyetimi gerçekleştirdim. Her ne kadar öğretmen olarak mezun olmuş olsam da meslek hayatıma reklamcı olarak devam ettim. Halen kurucu ortağı olduğum Chess’te iş hayatıma devam etmekteyim.

Veli Sarıtoprak : Chess’i kurma fikriniz nasıl oluştu ve ne zaman faaliyete geçti şirketiniz?
ASLI SAYAN :
Chess’i kurma fikri 13 yıl önce ortaya çıktı. O zamanlar, şu anda da ortağım olan Onur Çağığan ile başka bir ajansta çalışırken ortaya çıkan iş kurma fikri çok kısa bir süre içerisinde hayata geçti. O günden bu güne de reklam sektöründe işimizi “iyi” yapmaya devam ediyoruz. Chess, benim ve ortağım için oldukça önemli ve değerli bir yatırım. Umarız bu değeri gün geçtikçe geliştirerek korumaya devam ederiz.

Veli Sarıtoprak : Neden “Chess” ?
ASLI SAYAN : 
Aslında çok basit. Bir oyundan yola çıktık. Dedik ki bizim işimiz, hem strateji hem de yaratıcılık gerektiren bir iş. Bütün bunları bir arada barındıran oyun ise “Satranç”.
Kısacası”Stratejik düşün, yaratıcı oyna…”Yani “Chess” böyle ortaya çıktı.

Veli Sarıtoprak : Şirketinizin misyonunu anlatabilir misiniz okurlarımıza?
ASLI SAYAN :
Chess reklamcılığa yeni bir soluk getirmek üzere kuruldu. Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz çalışmalarda önceliğimiz hep yenilikçi ve fark yaratan iletişim çözümleri oldu. Meslek için etik değerleri korumak ve geliştirmek de önceliklerimizden biri. Şirketin tasarımcıları ile birlikte kendi kültürünü oluşturabilmesi ve ekol yaratabilmesi hedefimiz. Ayrıca birlikte çalıştığımız müşterilerimiz ve onlarla birlikte, ortak akılla hareket edebilmemiz de önem verdiğimiz çalışma esaslarından. 

Veli Sarıtoprak : Ajansınızın hizmetlerinden bahsedebilir misiniz?
ASLI SAYAN : 
Sunduğumuz çözümleri, bugün 360 derece iletişim çözümleri diye tabir edebileceğimiz, müşterinin hedef kitlesine günümüz iletişim araçlarının tümü ile tutarlı, bütüncül ve stratejiye bağlı iletişim kurabilme yeteneğimiz olarak tanımlayabiliriz. 
Müşterimize pazarlama iletişimi hedefleri için danışmanlık, uygulama ve tedarik çözümleri sunmaktayız.  
Chess, yaratıcı ve dinamik ekibi ile şu konularda hizmet vermektedir:
Marka Konumlandırma ve Kurumsal Kimlik Çalışmaları
Reklam Tasarımı
Prodüksiyon
Topluluk Yönetimi 
Etkinlik Yönetimi
Medya İlişkileri Yönetimi 

Veli sarıtoprak : Çalışma ekibinizi nasıl seçiyorsunuz; biraz ekibiniz hakkında konuşabilir miyiz?
ASLI SAYAN :
Bizde her ajans gibi yaratıcılığa ve dinamizme önem veriyoruz. Mutlaka portfolyolarına bakarız ve yüz yüze görüşme ile birlikte çalışıp çalışamayacağımız konusunda fikir yürütürüz. 
Chess, staj programlarına katkısı ve katılımı ile de aynı zamanda iyi bir okul. Üniversitelerden staj döneminde oldukça fazla başvuru alıyoruz ve uygun olanlarını değerlendiriyoruz. İçlerinden yetenekli ve işi öğrenmeye gerçekten gönüllü olan arkadaşlara iş teklif ederiz. Bugün çalışma arkadaşlarımız arasında bu şekilde işe başlayanlar ve yıllardır bizimle olanlar mevcut.
Önem verdiğimiz bir diğer konu da yetenekleri kadar birlikte iş yapabilme deneyimi. Chess için, işe yeni başlayacakların mevcut ekiple uyum içerisinde çalışması çok önemli. Bazen çok yetenekli birisini Chess’in ekip ruhuna uymayacağını düşünüp tercih etmeyebiliyoruz. Tüm çalışma arkadaşlarımızın ofise severek gelmesi için gerekli koşulları oluşturmaya ve sunmaya çalışıyoruz. Huzurla çalışmak Chess’de herkesin hakkı diye düşünüyorum. Chess 13 yıldır bir aile gibi çalışıyor. Çalışma arkadaşlarımızdan ve müşterilerimizden 13 yıldır bizimle çalışanlar var. Açıkçası bunu çok değerli bir veri olarak görüyorum.

Veli Sarıtoprak : Müşterinizin projesinin tanıtımına nasıl hazırlanıyorsunuz; çalışma stratejiniz nedir?
ASLI SAYAN :
En önemli başlangıç noktası “anlamak” üzerine kurulu. Müşterinin neyi hedeflediğini anlamak, tasarlayacağımız bir reklamla ulaşılmak istenen hedefi tanımlamak ve tanımlı hale getirmek çok önemli. Hedefler doğrultusunda önerme oluşturmak ve bunu yaratıcılıkla birleştirmek gerekiyor. Bugün reklamcılık; deneyim oluşturma ve hikaye anlatma üzerine kurulu. Ana fikri bulmak bunu yaratıcılıkla işlemek ve sunmak çalışma planımız dahilinde.

Veli Sarıtoprak : ChessCreative’in olmazsa olmaz prensipleri nelerdir?
ASLI SAYAN :
Samimiyet. Reklam veren-ajans ilişkisinde her iki taraf da ortak amaçlar doğrultusunda işbirliği yaptığını samimiyetle inşa etmeli ve bu samimiyetin gerekliliklerini yerine getirmeli. Anlamak ve anlaşmak için iletişimi sağlıklı kurmak lazım. Bu samimiyet ve gerçekçilik üzerine kurulu olmalı. 

Veli Sarıtoprak : Çoğunlukla hangi sektörlerle çalışıyorsunuz?
ASLI SAYAN :
Birbirinden farklı sektörlerden birçok müşterimiz var. İnşaat, savunma sanayii, gıda, sağlık, bilişim gibi sektörlerden hem özel işletmelere hem de kamu kurumlarına hizmet veriyoruz. 
Müşterilerimiz Irak’tan Finlandiya’ya, Muş’tan İstanbul’a kadar geniş bir coğrafyaya dağılıyor. Irak’ta bir inşaat firmasının tanıtımını gerçekleştirirken, Miami’de bir medikal firmanın lansmanını yapıyoruz. Bunun yanı sıra birçok kuruma hizmet veriyoruz. Sağlık, Milli Eğitim, Enerji, Kültür Bakanlığı hizmet verdiğimiz kuruluşlardan sadece birkaçı… Ayrıca Başbakanlık ile uzun zaman çalışma fırsatı bulduk. Gurur duyduğumuz ve severek anlattığımız işler arasında, en önemlilerinden  biri olan Başbakanlık Tanıtma Fonu için Türkiye’nin tanıtımına özel hazırladığımız “Bizim Kıyılar” ve “Gizli Cennetler” adlı projedir. Hem 90 dk’lık belgesel hem de prestij yayını olan proje, 11 dilde tüm dünyada dağıtıldı.
Sektörel ve coğrafi çeşitlilik işin en sevdiğimiz yanlarından. Sürekli yeni bilgiler edinmek, yeni kültürleri tanımak ve yenilikçi işler sunmak motive edici. Bugün Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasına girmiş birçok müşterimiz var. IC Holding, Akfen, Halk Emeklilik, Termikel birlikte çalıştığımız değerli müşterilerimizden sadece birkaçı.

Veli Sarıtoprak : Hizmetlerinizin arasında yer alan prodüksiyon çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?
ASLI SAYAN :
Prodüksiyon son 6 yılda kendi mutfağımızda gerçekleştirdiğimiz hizmetlerden birisi haline geldi. TRT için hazırladığımız aktüel belgesel programları, kamu kurumları için hazırlanan spotlar ve eğitim filmleri, reklam filmleri, prodüksiyonun ajans içerisinde en az tasarım kadar önemli bir iş kolu haline gelmesini sağladı. 
Televizyonu açtığımda, hazırladığımız bir reklam filmini izlemek ya da yapımcılığını yaptığımız bir belgesel ile karşılaşmak oldukça keyifli. Bu keyif programlar beğenildiğinde, hatta ödüllendirildiğimizde katlanarak artıyor.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2020 Ticari Hayat