MENÜ
Ankara 14°
Ticari Hayat
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
EROVET Projesi'nde iş başında öğrenme amaçlanıyor
Özel Haber
12 Aralık 2019 Perşembe 07:04

EROVET Projesi'nde iş başında öğrenme amaçlanıyor

Mesleki ve teknik eğitimde öğrencilerin iş piyasasına ve Avrupa staj programına erişimini sağlayacak bir ağ olan EROVET projesi hakkında bilgi veren Ercan Küçükarslan, “Öğrencilerimizin yurt dışına gitmesini sağlayarak, iş başında öğrenme imkanı yakalamalarını hedefliyoruz” dedi.

SEDA TOLMAÇ 

Mesleki Eğitim ve Öğretim ağı olan, öğrencilerin iş piyasasına, kaliteli Avrupa staj programlarına erişimini hedefleyen ve 2017 yılında başlatılarak ilk fazı gerçekleştirilen EROVET isimli, Erasmus+ Stratejik Ortaklıklar Projesi’nin açılışı, 24 – 25 Kasım tarihlerinde yapıldı.

Mamak Kaymakamlığı himayeleri, Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün ortaklığında, Ortaköy 80. Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından sürdürülen EROVET adlı proje kapsamında, projenin yayıldığı 14 ülkeden Türkiye’ye gelen yabancı konuklarla, Ortaköy 80. Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde toplantı yapıldı. Toplantıya, projenin Proje Yönetim ekibi olan Ortaköy 80. Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Yusuf Yöndem, okulun elektrik elektronik öğretmeni Ercan Küçükarslan, diğer öğretmenler Murat Süzgün ve Ahmet Okan Yavuz katıldı.

Biz de Ticari Hayat Gazetesi olarak yer aldığımız toplantıda EROVET projesi hakkında projenin yöneticisi Ercan Küçükarslan ve Koordinatör ülke olan İspanya’dan projeye katılan ve Proje Koordinatörlüğü görevini yürüten Neus Caufape’den bilgi aldık. 

Amaç, öğrencilerin iş piyasasına, Avrupa staj programlarına erişimi

EROVET projesi kapsamında genişletilecek www.erovet.eu portalı sayesinde öğrencilerin iş piyasasına, daha kaliteli Avrupa staj programlarına erişiminin amaçlandığını belirten Proje Yöneticisi Ercan Küçükarslan, “EROVET isimli proje kapsamında da 14 ülkeden gelen yabancı misafirimizle projenin ikinci fazı için toplantı gerçekleştirdik. Proje, 7 ülkede başlamış, bugün 12 ülkeye yayılmış, önümüzdeki iki yıl içinde de tüm Avrupa geneline yayılmasını planladığımız bir proje” dedi. 

İş başında gözlem ve staj imkanı sağlayan network oluşumu

Projenin, Mesleki Eğitim, Ana Eylem(2), Mesleki Eğitim Alanında Stratejik Ortaklıklar gibi başlıklar hedefinde yürütülen bir proje olduğundan söz eden Küçükarslan, şöyle konuştu: “Bu proje kapsamında, hem öğretmenlerimiz hem öğrencilerimiz, ortaklık yapısı içerisindeki ülkelerde birer haftalık eğitimlere tabi tutulacaklar. Bu eğitimler içerisinde de Avrupa genelinde mevcut olan iş gücünün serbest dolaşımına yönelik önceliği kapsamında, bizim Türkiye’deki meslek lisesindeki öğrenci ve öğretmenlerimizin de değişik işletmelerde ve değişik mesleki eğitim kurumlarına rahatça gidip, iş başında gözlem ya da staj yapabilecekleri bir networkun oluşumu için alt yapı hazırlanacaktır.”  

Hem öğrencilerin hem firmaların kaliteli iş gücüne sahip olacağı bir platform

“Networkun, diğer Avrupa ülkelerinde yaygınlaştırılması için çalışmalar devam etmektedir” diyen Küçükarslan, “24-25 Kasım’da gerçekleştirmiş olduğumuz toplantı, projenin ikinci fazı dediğimiz Erovet+ olarak isimlendirdiğimiz aşaması. Ortaklarımızla tekrar projenin ikinci fazı için bir araya geldik. İki yıllık plan belirledik. Bu plan çerçevesinde öncelikle Ankara’daki firmalarımızın, sonra Türkiye genelindeki firmalarımızın ve mesleki eğitim kurumlarının yer alacağı networkun daha da genişletilebileceği bir web platformunun alt yapısını oluşturma planı hazırladık. Bu kapsamda yapılacak çalışmalar sonrasında hem öğrencilerimiz hem firmalarımız, kaliteli iş gücü, kaliteli stajyer kabul edebilecek bir platforma sahip olmanın yanında öğrencilerimizin de yurt dışına kaliteli bir staj gerçekleştirmesi için gerekli alt yapıyı planladık ve hizmeti geliştirmek için çalışmaları başlattık” dedi.  

Öğrencilerimizin yurt dışına gitmesini sağlayacağız

EROVET projesinin birinci fazında Ortaköy 80. Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenlerinin 4 değişik ülkede 4 değişik personel eğitimine tabi tutulduğundan bahseden Küçükarslan, şöyle konuştu: “İkinci fazda öğrencilerimizin yurt dışına gitmesini sağlayacağız. Öğrencilerimizi koordinatör ülkemiz olan İspanya’da bir eğitime tabi tutacağız. Öğrencilerimiz de bu aşamada hem girişimcilik becerileri hem istihdam edilebilirlik olanakları hem de staj hareketliliğine yönelik eğitime tabi olacaklar. Bunun yanında projeye Ankara’dan 3 firma dahil ettik. Firmalar, aradıkları eleman ihtiyacını platform üzerinden paylaşıyorlar. Yurt dışından da buna talepler alabiliyoruz. Aynı şekilde bizim öğrencilerimiz de bu platform sayesinde yurt dışındaki herhangi bir iş gücü talebine başvuruda bulunabiliyorlar” diye konuştu.

Avrupa genelinde ihtiyacını hissettiğimiz bir platform 

“EROVET projesi, Avrupa genelinde ihtiyacını hissettiğimiz, kaliteli bir konaklama, kaliteli bir iş yerinde staj hareketliliğini öğrencilerimize ulaştırmak için kurulmuş bir platform” diyen Küçükarslan, “Bu platformu biz her geçen gün hem yerelde hem Avrupa çapında genişletmek için değişik firmalarla, değişik mesleki eğitim kurumlarıyla bağlantıya geçip onların bu platforma kaydolmasını sağlıyoruz. Bu platformun markalaşmış olacağını ve Türkiye genelinde de bilinir bir platform olacağını düşünüyoruz” dedi. 

Yeni mezunların ya da ara elemanların tedariğine yönelik bir platformun oluşacağını düşünüyoruz

Küçükarslan, projede hedeflerinin Brüksel merkezli daha büyük hibe programlarına başvurup platformun Avrupa genelinde kullanılabilir hale gelmesini sağlamak olduğunu söyleyerek, “Her kaliteli staj hareketliliğini takip eden kurumlara cevap verebilecek, kaliteli iş gücüne ihtiyaç duyan, ara eleman ihtiyacı hisseden tüm firmaların başvurup ihtiyaçlarına karşılık, yetişmiş elemanların, yeni mezunların ya da ara elemanların tedariğine yönelik bir platformun oluşacağını düşünüyoruz” ifadelerine yer verdi. 

Platformun aktif kullanılabildiğinden söz eden Küçükarslan, Ankara’dan üç firmanın platforma kaydolduğunu söyledi. Küçükarslan bu firmaların sağlık, iklimlendirme ve imalat sektörlerinde faaliyet yürüten firmalar olduğundan söz etti ve firmaların iş ilanına çıktığını dile getirdi. 

Tek sıkıntı serbest dolaşım imkanından faydalanamıyor olmamız

Küçükarslan, platformda yaşanan tek sıkıntının ise serbest dolaşım noktasında olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Bizim şu aşamadaki tek sıkıntımız serbest dolaşım Avrupa Birliği içerisinde mevcutken, Türkiye olarak Avrupa Birliği’ne tam üye olmadığımız için bu serbest dolaşım imkanlarından bizim faydalanamıyor oluşumuz ancak ilerde tam üyelik veya kısmi üyelik kapsamında serbest dolaşım mümkün olursa, muhtemelen bizim öğrencilerimiz de bu platformu kullanarak Avrupa’da herhangi bir işe başvuru yapabilecekler. Biz şimdi bu platformu kaliteli staj hareketliliği için kullanabiliyoruz. İş gücü olarak dolaşım serbest olmasa da Erasmus+ kapsamında biz öğrencilerimizi yurt dışına yoğun bir şekilde staja gönderebiliyoruz. Daha önce bilişim, mobilya, kaynak alanında öğrencilerimizi staja gönderdik. Göndermeye de devam ediyoruz.”

EROVET projesinin koordinatör ülkesi olan İspanya’dan gerçekleştirilen toplantıya katılan ve proje koordinatörlüğü görevini yürüten Neus Caufape de proje hakkında bilgi verdi.

4 ana başlıkta projemizi yapılandırdık

“Projeyi gerçekleştirmeye 2017 yılında başladık. Özellikle Güney Avrupa ülkelerindeki işsizlik oranları, mesleki eğitim öğretim kurumlarında, çeşitli alanlarda çalışmanın gerekliliğine inandık” diyen Caufape, “En fazla problemi yaşayan Güney Avrupa ülkelerinde bu tür bir ortaklığın yürütülmesini uygun bulduk. Özellikle Türkiye’den Ercan Küçükarslan ile tanışmış olmamız, projenin başlangıç aşamasında bizim için büyük bir şans oldu. Çünkü kendisinin bugüne kadar müdahil olduğu proje sayısı ve tecrübesi oldukça önemli. Avrupa Birliği tarafından yapılan araştırmaları da baz alarak, bizim projelerimizle kesişen Avrupa Birliği önceliklerinden olan 4 ana başlıkta projemizi yapılandırdık. Bu ana başlıklar, oryantasyon, uluslararası hareketlilik, girişimcilik ve iş başı öğrenme” dedi. 

Daha fazla ortağın, katılımcının, kurumun platforma dahil olmasını da amaç edindik

Proje kapsamında “Okullarımız ve öğrencilerimiz için hangi alanlarda çalışmalar yapılacağına dair konuları belirledik” ifadelerine de yer veren Caufape, “Özellikle 7 tane proje sonucu üzerinde yoğunlaştık. Bunları bilgi ve servis olarak kullanılmak üzere yapılandırdık. İki yıl sonrasında finansmanın sonlanmasıyla oluşturduğumuz her şeyin sonlanacağına dair bir endişeye kapıldık. Sonrasında bütün oluşturulmuş içeriğin bir sonraki aşamaya geçirilmesi için finansman için başvurduk. Öğrencilerimizin mevcut müfredat içerisinde yönetimsel becerilerine yönelik bir içeriğin olmadığını da fark ettik. Öğrencilerimizin mezuniyet sonrasında bir iş bulduklarında dahi, bünyelerindeki elamanları yönetmeye yönelik yeterli becerilere sahip olmadıklarını gördük. Daha fazla ortağın, katılımcının, kurumun platforma dahil olmasını da amaç edinerek, projenin bir sonraki aşamasını yapılandırdık. Sonrasında ortaklık yapısına Fransa ve İngiltere’yi de dahil ettik. Önümüzde 2,5 yıl için finansmanı aldık. Bu 2,5 yıl sonraki finansman sonrasında platformun yeterince gelişmiş olmasını ve farklı kurumlarının da bu platforma dahil olmasını planlıyoruz. Tüm çalışmalarımızı bu şekilde yapılandırdık. Sonrasında da ya kendi imkanlarımızla ya da bir sonraki yıllar içerisinde platformu ayakta tutmak için başka finansmanlara yönelik başvurularımızı devam ettirip bu platform tüm Avrupa genelinde kullanılabilir şekilde ayakta tutmayı düşünüyoruz” şeklinde konuştu. 

Avrupa Birliği projesi yapan öncü kuruluşlarından biriyiz

Ortaköy 80. Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Yusuf Yöndem ise, okulun Ankara’da Avrupa Birliği projesi yapan öncü kuruluşlarından biri olduğunu ifade ederek, “Bugüne kadar yaklaşık 16 projeyi hayata geçirerek tamamladık. Bu sene de 9 projemiz Avrupa Birliği Ulusal Ajansından geçti. Bu projelerin açılış toplantılarını yapmaya başladık” dedi.

Yöndem, okul olarak gerçekleştirdikleri projelerde amacın öğrencilerin iş başı öğrenmelerine ve dil becerilerine katkı sağlamak olduğundan söz etti.

Yöndem geçtiğimiz aylarda gerçekleştirdikleri bir proje kapsamında da, öğrenci ve öğretmenlerin Çek Cumhuriyetine gittiklerini ifade ederek, “Burada öğrencilerimize 21. Yüzyıl becerileri kazandırmayı amaç edindik. Öğrencilerimiz orada robotik eğitim, fizik, matematik eğitimleri aldılar” dedi. 

Yöndem, EROVET projesine de değinerek, proje hakkında şunları söyledi: “EROVET, Avrupa çapında bir iş havuzu oluşturma amacıyla gerçekleştirilen bir proje. Projeye dahil olan tüm paydaşlarımıza yetki belgesi verilecek. Örneğin, okulumuzdan mezun olan bir öğrenci, Avrupa’da herhangi bir ülkede staj başvurusunda bulunabilecek. Bu havuz içerisinde olan kurumlarla çalışılarak, iş başında öğrenme sağlanacak” diye konuştu. 

Ön yargıları kırmaya çalışıyoruz

Bu tür projelerin öğrencilere olumlu yansıdığını belirten Yöndem, “Okulumuz, bulunduğu yer nedeniyle insanlarda bir ön yargı oluşturuyor. Eğitimin yeterli olmadığı yönünde bir algı var. Biz bu algıyı kırmak için çocuklarımızla birlikte çok uğraşıyoruz. Bunun içinde yaklaşık 25 proje gerçekleştirdik. Bunu başka bir okulda göremezsiniz. Bunun yanında sivil toplum kuruluşlarından üniversitelere kadar çok fazla paydaşımız oldu. Bu tür projeler hem bu ön yargıların kırılması için hem de öğrencilerimizin iş başında öğrenme sağlaması için oldukça gerekli ve önemli. Öğrencilerimiz proje kapsamında iş başında öğrenme imkanı yakalayarak, yurt dışında işleyişin nasıl olduğunu görmüş oluyorlar. Dil eğitiminin ne kadar önemli olduğunu görüyorlar. Böylelikle çocuklarda bir farkındalık oluşturuyoruz” ifadelerine yer verdi. 

“Öğrencilerime hayatın sadece bulundukları bölgeden ibaret olmadığını göstermiş oluyoruz” diyen Yöndem, “Öğrencilerimiz de gerçek hayatta neler yapabileceklerini görmüş oluyorlar” dedi. 

Yerli yazılımlar geliştirmeye çalışıyoruz

Yöndem, okul olarak yerli ve milli olmaya önem verdiklerini de dile getirerek, “Bunun için yerli yazılımlar geliştirmeye çalışıyoruz. Okulumuzda Robotik Kulübü kurarak, robotik kodlama çalışmaları yapıyoruz. Öğrencilerimiz bu projeler kapsamında yaptıkları çalışmalarla derece alıyorlar. Tüm bunlar da bizler için oldukça mutluluk verici ve önemli” ifadesini kullandı. 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2021 Ticari Hayat