MENÜ
Ankara -4°
Ticari Hayat
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
AKIL VE BİLİM PLANLAMA VE VİZYON GEREKTİRİR
Hatice TOPÇU
YAZARLAR
1 Ekim 2019 Salı

AKIL VE BİLİM PLANLAMA VE VİZYON GEREKTİRİR

Şöyle bir sloganı her yere asmak ne iyi olurdu: Önce anla!
M. Tınaz TİTİZ 


Bilindiği üzere 26.09.2019 tarihinde İstanbul’da 5.8 şiddetinde bir deprem yaşadık. Bu depremle gördük ki kriz yönetimi konusunda sınıfta kaldık.  Telefonlar sustu, vatandaşlar toplanacak meydan bulamadılar, trafik tıkandı. 
Uzmanların açıklamalarından anlaşıldığı kadarıyla İstanbul’da büyük bir deprem kaçınılmaz. Ama 5.8 şiddetindeki bir depremde kilitlenen bir İstanbul büyük bir depremde nasıl olur düşünmek bile istemiyorum.  
Deprem doğanın bir gerçeği. Sadece bizim ülkemize özgü bir durum da değil. Bu konuda dünyanın birçok ülkesinin aldıkları mesafeyi biliyoruz. Örneğin Japonya için 5.8 şiddetindeki bir deprem kimsenin burnunun dahi kanamayacağı bir depremdir. 
Peki neden biz yaşadığımız acılardan ders çıkaramıyoruz ve felaket geçtikten sonra kısa sürede her şeyi unutuyoruz?  Neden göç yolda düzülür mantığından hiç vazgeçemiyoruz?
Okullar toplumun gelişimi konusunda önemli merkezlerdir. Örneğin neden deprem bölgesi okullarımızda deprem konusunda öğrencileri bilinçlendiremiyoruz? Deprem anında çocuklarımızın nasıl davranmaları gerektiğini onlara öğretmek çok zor olmasa gerek. Sadece çocukların değil, okulların da içinde olduğu çalışmalarla çevre halkını da deprem konusunda kolaylıkla bilinçlendirebiliriz.
Coğrafya derslerini yok denecek kadar azaltıp seçmeli hale getiren bir ülkeyiz ve benim sorduğum sorulara bakın!
Doğal afetlerin öncesinde gerekli önleyici tedbirlerin alınması önemlidir. Aksi halde yaşanan felaketin faturası çok ağır olur. Sanıyorum artık bu konuda somut adımların bir an önce atılması gerekmektedir. Umarım 5.8 şiddetindeki bu deprem bir uyarı görevi görür.
Bir başka konu, Milli eğitim Bakanlığınca Nisan ayında 81 ilde 4,7 ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri dersleri ile ilgili olarak ilk defa yapılan öğrenci başarı izleme araştırması tamamlandı.
Araştırma 2 bin 865 okulda ve yaklaşık 350 bin öğrenciyi kapsayacak şekilde gerçekleştirilmiş. 
Bilindiği üzere Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu’nda belirlenecek sınıf düzeylerinde herhangi bir notlandırma olmaksızın ‘Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’ yapılmasını hedef olarak koymuştu. 
Resmi ve özel okul öğrencilerine uygulanan öğrenci başarı araştırması 4. sınıflar düzeyi raporu açıklandı. 
Türkçe alt testinde yer alan 15 soru bilme ve anlama bilişsel düzeylerinde gruplanmıştır. Türkçe dersinden öğrencilerin bilme düzeyindeki soruları ortalama doğru cevaplama oranının %62,82, anlama düzeyindeki soruları ortalama doğru cevaplama oranının ise %59,97 olduğu belirlenmiştir. 
Matematik alt testinde bulunan 15 soru bilme, uygulama ve akıl yürütme bilişsel düzeylerinde gruplanmıştır. Matematik testinin bilme düzeyindeki sorularını öğrencilerin ortalama doğru cevaplama oranı %63,43, uygulama düzeyindeki sorularını ortalama doğru cevaplama oranı %59,25 ve akıl yürütme düzeyindeki soruları ortalama doğru cevaplama oranı %49,08 olmuştur.
Fen bilimleri alt testindeki 15 soru bilme, uygulama ve akıl yürütme bilişsel düzeylerinde gruplanmıştır. Öğrencilerin bu alt testteki bilme düzeyindeki soruları ortalama doğru cevaplama oranı %64,90, uygulama düzeyindeki soruları ortalama doğru cevaplama oranı %70,22 ve akıl yürütme düzeyindeki soruları ortalama doğru cevaplama oranı %61,40 olarak hesaplanmıştır. 
Araştırma sonuçlarına göre Türkçe’de tüm soruları yanıtlayanların oranı % 3,55; Matematikten 4,34 ve Fen Bilimlerinde 6,29 olmuştur. 
Sonuçlar öğrencilerin ne durumda olduğunu açıkça gösteriyor. Özellikle İlkokul 4. Sınıf düzeyindeki öğrencilerin %40’ının okuduğunu anlamıyor olması gerçekten çok ürkütücü. 
Yüz öğrenciden kırk tanesi okuduğunu anlamıyor. Neden mi? Türkiye’de kitap okuma oranının yüzde 0,1 olduğunu biliyor muydunuz? 
Sanıyorum bütünü görme ihtiyacımız var. O bütünü birlikte ele alıp geliştirmezsek gelecekle ilgili çok fazla şansımızın olduğu söylenemez.
Sağlık ve mutlulukla kalın.

Kaynak: Milli Eğitim Bakanlığı 2019 4.sınıf Seviyesi Türkçe-Matematik-Fen Bilimleri Öğrenci Başarı İzleme Araştırması (TMF-ÖBA) Sonuç Raporundan alınmıştır.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar
 muammer küçükkazdal gun
 1 Ekim 2019 Salı 16:50
günümüz güncel ana sorunlarımıza parmak basmanız ve bilgilendirmeniz her açıdan bizleri aydınlatsanıza Allah razı olsun der ve kafamızı kumdan kaldırmanıza vesile olduğun için emeğin için çok çok teşekkür ler
 Hasan AKGÜL
 1 Ekim 2019 Salı 13:11
Teşekkürler değerli bilgilerdirmelerinize
Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2019 Ticari Hayat