MENÜ
Ankara 17°
Ticari Hayat
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
İŞLETMELERİN ÇEVRE DUYARLILIĞI
Şahap YILMAZ
YAZARLAR
11 Kasım 2017 Cumartesi

İŞLETMELERİN ÇEVRE DUYARLILIĞI

Son yıllarda, çevre ve işletme ilişkisinin önemi hızla artmıştır.
İşletmeler, sosyal sorumlulukları nedeniyle, kuruluş yeri seçiminde, mamul geliştirme, çeşitlendirme ve iş yenileştirme kararlarında, teknoloji transferinde çevrenin korunmasını göz önünde bulundurarak faaliyetlerini sürdürmelidir.


İşletmeler sadece kâr ve zarar hesapları ile ilgilenmemeli, aynı zamanda çevre sorunlarına ve sosyal sorunlara da ilgi duymalı; bu sorunların çözümüne yardımcı olmalı, elindeki beşerî, mali, teknik imkânlarının bir kısmını bu sorunların çözümü için kullanmalıdır.


Ekonomik gelişme, çoğu defa çevre kirlenmesi, doğal kaynakların tahrip edilmesi, kent yaşamının bozulması ve bunlara benzer pek çok sosyal ve ekonomik sorunları da beraberinde getirmiştir.
Çevre bilincinin gelişmesine paralel olarak pek çok küçük ya da orta ölçekli firma, kendi çaplarında önlemler almakta ve bunları uygulama yolunu benimsemektedirler.
Hatta birçok işletme çevreye herhangi bir zararı olmasa bile, fabrika atıklarının yeniden kullanılabilmesi için fon ayırmaktadır.


Günümüzde “Çevreyi koruduğunuz takdirde, yalnız doğa değil, işletmeniz de kazanır.” görüşü artık pek çok işletmede tarafından uygulanır hâle gelmiştir.
İşletmenin kamuoyu önünde puan toplamasında en önemli etkenlerden birisi olarak çevreye olan saygı gösterilmektedir.


Çevrenin korunmasına ilişkin olarak hükûmetlerce alınan önlemlerle yetinmeyen birçok işletme, çevre koruma önlemini kendi almak istemekte ve bunu da başarıyla uygulamaktadır. Bugün büyük işletmelerde çevreyle ilgili birimler vardır. Bu birimler, işletmenin türüne göre yapılan üretim artıklarının, mümkünse nasıl geri kazanılacağını, atık varsa bunların çevreye vereceği kirliliğinin nasıl önleneceği üzerinde çalışmaktadır. Böylece işletmeler hem doğayla barışık yaşamakta hem de geri dönüşümler sayesinde büyük ölçüde maliyetlerini düşürmektedir.
Günümüzde işletmeciler, yasaların getirdiği yükümlülükleri bir külfet olarak görmek yerine bunların uzun vadede kendisine de yarar sağlayacağını dikkate alarak, yer ve teknoloji seçiminde, kısa vadeli çıkarların ötesinde bir bilinçle, çevreye daha az zarar verecek alternatiflere yönelmektedirler.


Özellikle teknoloji seçiminde artıkların yeniden işlenebildiği, atıkların minimuma indiği, hava ve su kalitesini en az etkileyen sistemlerin seçilmesi yapılmaktadır.
Üretilen malların ambalajlarında “çevre dostu”, “çevreyle barışık” gibi ifade ve sembollere yer vermesi ürünlerin daha albenili ve cazip hâle gelmesini sağlanmakta, böylece satış hacimleri artmaktadır.
Son yıllarda işletmeler, çevre sorunlarına sahip çıkarak veya bu konuda çeşitli projeler hazırlayarak ya da destek vererek kamuoyunda itibar görme yolunu seçmektedir.
Sonuç olarak, her insanın ve her tür işletmenin çevreye duyarlı olması dileğiyle.

Hoşça kalın.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2020 Ticari Hayat