MENÜ
Ankara 15°
Ticari Hayat
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
MEVSİM GEÇİŞLERİNDE BESLENME
Nimet KÜLTEKİN
YAZARLAR
12 Mayıs 2022 Perşembe

MEVSİM GEÇİŞLERİNDE BESLENME

Mevsim geçişlerinde hava değişimi; metabolizma hızımızın değişmesine, bağışıklığımızın düşmesine, yorgunluk ve halsizliğimizin artmasına dolayısıyla hastalıklara yakalanma ihtimalimizin artmasına neden olmaktadır. 

Ayrıca oluşan halsizlik ve isteksizliğin yarattığı mutsuzluk sonucu aşırı yemek yeme isteği de uyanabilmektedir.  

Bu günleri hastalanmadan geçirmek için beslenmemize ve su tüketimimize özellikle dikkat etmemiz gerekiyor.

•Beslenmemizde her zaman söylediğimiz gibi ilk dikkat etmemiz gereken şey besin çeşitliliği. Sağlıklı bir vücut için karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineraller ve sudan oluşan 50 çeşit besin ögesini tüketmemiz gerekiyor.  

Bu nedenle tek tip bir besin veya besin grubu yerine et, tavuk, balık, süt, yumurta, sebze ve meyve gibi besinlere diyetimizde yer vermeliyiz.

•Mevsim geçişlerinde vücut direncimizi artırmak için; A, C, E vitaminleri, selenyum, çinko, magnezyum gibi mineraller ile Omega 3 yağ asitlerinden yeteri kadar almak gerekiyor. 

•A, C, E vitaminleri için günde ortalama 5 porsiyon sebze ve meyve tüketerek gerekli vitamin ve mineralleri sağlayabiliriz. 

Sarımsak, soğan, sivri biber, domates, limon, çilek, kivi, elma gibi sebze ve meyvelere zeytinyağı, ceviz içi, çiğ fındık, çiğ badem, avokado, gibi sağlıklı yağlara beslenmenizde mutlaka yer verin.

•Bağışıklığımızın güçlenmesine yardımcı olan çinko ve selenyum mineralleri başta olmak üzere yeterli mineral alımı da hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Bunun için ise taze balık, çiğ kuruyemişler, kurubaklagilleri tüketmeye çalışın.

•Birçok olumlu etkisinin yanı sıra Omega 3 bağışıklık sistemini de güçlendirmektedir. 

Bu sebeple Omega 3 kaynağı olan balık, ceviz, semizotu ve yeşil yapraklı sebzeleri tüketmeye çalışın. 

•Her zaman olduğu gibi mevsim geçişlerinde de yeterli seviyede su içmek oldukça önemli. Günde 8-10 bardak su tüketmemiz vücudumuzun sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam etmesine ve toksinlerin vücuttan atılmasına yardımcı olacaktır.  

•Kahveyi az, bitki çaylarını daha çok tüketin. Mevsim değişikliğiyle gelen yorgunluktan kurtulmak için sürekli kahve içilmemelidir. 

Aşırı kahve tüketimi vücuda giren fazla kafein alınmasına neden olur. 

Fazla alınan kafein bir süre sonra yorgunluk ve halsizliklerin artmasına sebep olabilir. Bu yüzden kahve tüketimini günde 2-3 fincanla sınırlayın. 

Eğer herhangi bir sağlık probleminiz yoksa kahve yerine günde 2 kupa bitki çayı tercih edebilirsiniz.

•Uyku düzeni mevsim geçişlerinde yorgunluk ve halsizliklerin önlenmesi için daha da önem kazanıyor. 

Uyku düzenimize dikkat etmemiz ve uyku sürelerini çok artırıp azaltmamamız bu süreçte önem taşıyor. 

•Son olarak fiziksel aktiviteyi ihmal etmememiz gerekli. Mevsim geçişlerinde artabilen iştahımızı dengelemek ve bahar yorgunluğuna karşı gelebilmek için normalden daha fazla hareket etmeye çalışın.

Sağlıklı günler diliyorum.  

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2022 Ticari Hayat