MENÜ
Ankara 17°
Ticari Hayat
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
RENKLERİN ETKİSİ
Gülçin KARLI İPEK
YAZARLAR
5 Ocak 2019 Cumartesi

RENKLERİN ETKİSİ

Renkler hiç şüphesiz hayatımızın vazgeçilmezlerindendir. Renkler, hayatımıza renk katmaları dışında başka özelliklere de sahipler. Yapılan araştırmalara göre her rengin bizi psikolojik olarak etkisi altına alan bir anlamı var. Örneğin; kırmızı renk nabzınızı yükseltebilirken, soğuk renklerden biri olan mavi size sakinlik verebilir. Tüm dünyada renklerin anlamları birbirine yakındır, fakat bazen farklı ülkelerde aynı renge tam tersi bir anlam da yüklenebilmektedir. 
Siyah renk matemi çağrıştırır. Bu yüzden özellikle batılı ülkelerdeki cenaze törenlerinde siyah renk hakimdir. Japonlar ise cenaze törenlerinde beyaz giyerler. Bu istisnaları bir kenara bırakırsak bu yazımda genel olarak “hangi renk ne anlam ifade ediyor”u sizlerle paylaşacağım. 
Yeşil renk; tazeliği, dengeyi, pozitifliği, zenginliği, sakinliği, doğallığı ve üretkenliği temsil eder. Eğer bir marka oluşturmak istiyorsanız, yeşili kullanmanız doğa dostu olduğunuzu gösterebilir. Yeşil vejeteryanlığı da temsil eder, kasaplar bu nedenle yeşil rengi kullanmazlar. Yeşil doğanın kendisidir. Yeşil renk ayrıca güven verir. O yüzden banka logolarında genelde yeşil kullanılır.

Hastaneler logo ve iç tasarımlarında yeşili tercih eder çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir. Mavi ise, güvenilirliği, sadakati, sakinliği, huzuru, sevgiyi ve zekayı temsil eder. Mavi; finansal kurumlar, sosyal ağlar, kurumsal endüstriler ve güzellik salonları tarafından kullanılabilir. Freud maviyi, okyanusa benzetir. Batı’da intiharları azaltmak için köprü korkulukları maviye boyanır. Amerika’da bir ilkokulda, duvarların rengini beyaz ve turuncudan maviye çevirmişler ve çocukların notlarının yükseldiğini görmüşler. Dünyadaki birçok markanın logosu mavi renktedir. Bankaların da logolarında en çok kullandıkları renk yeşil ve mavidir. Bankalar mavi ile büyük olduklarını yeşille de güvenilir olduklarını vurgularlar. Mavi yemek yeme isteğini azaltan bir renktir, bu nedenle fast-food zincirleri mavi rengi hiçbir şey de kullanmazlar. Tüm diyet ürünlerinde ise mavi renk ve logo kullanılır. Mavinin en önemli özelliği çok uzaktan bile fark edilebilmesidir.

Mor; yaratıcılığı, asilliği, duygusallığı, azimliliği ve bereketi temsil eder. İnsanlara sakinliği ve sanatkârlığı çağrıştırdığı için lüks markalar tarafından en çok tercih edilen koyu renklerden biridir. 
Sıcaklığı, pozitifliği, neşeyi, enerjiyi ve mutluluğu temsil eden bir renk olan sarı ise insanları heyecanlandırır ve mutlu eder. Sarı restoranlar tarafından çokça tercih edilir, çünkü iştah açar. Sarı aynı zamanda sorumsuzluğu ve dengesizliği de temsil eder. Sarı gibi sıcak bir renk olan turuncunun daha arkadaş canlısı bir tutumu vardır. Turuncu arkadaşlığı, başarıyı ve güveni temsil eder. İnsanların üzerinde baskı kurmadan, abartmadan, güzel bir enerji yaymak için kullanılır. Turuncunun daha açık renklerini evde kullanmak daha sakin, huzurlu ve samimi bir ev ortamı elde etmenize yardımcı olur. 

Sevginin, aşkın, tutkunun temsilcisi ise kırmızıdır. Çok güçlü bir renk olduğu için markalar tarafından minimal olarak kullanılır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, iştah açar, kan akışını hızlandırır. O yüzden yemek markalarının logoları kırmızı renktedir. Coca Cola, Pizza Hut, Ülker, Burger King gibi markalar logolarında kırmızı rengi kullanmışlardır. Gençliğe hitap eden ürünlerde de kırmızı renk kullanılır. Levi’s, The Little Big, Nike, Puma gibi markalar kırmızıyı tercih etmiştir. 
Spor arabalarda da kırmızı renk kullanılır. Kırmızı doğa içinde hemen fark edilebilen bir renktir ancak uzaktan da zor ayırt edilebilir. 

Pembe ise daha feminen, yumuşak ve narin bir renk olarak görülür. Ama aslında pembenin parlak tonları modern bir görünüm elde etmek için birebir. Sağlığın, mutluluğun, tatlılığın ve şefkatin temsilcisidir pembe. 
Sadelik, şıklık, sakinlik ve tarafsızlık dediğimizde aklımıza gelen ilk renktir gri. Genellikle modern teknoloji şirketleri tarafından kullanılır. Tasarımcılar griyi kullanmayı severler çünkü gri diğer renklerin daha güzel görünmesine yardımcı olur. 
Gücün, zarafetin, resmiyetin ve otoritenin rengi ise siyahtır. Siyah; moda sektörü ve lüks markalar tarafından tercih edilir. Beyaz renk ise temizliği ve saflığı ifade eder. İş görüşmesinde beyaz giymek yavaş ama kalıcı personel izlenimi yaratacaktır.

Kahverengi de insanın hızlı hareket etmesini sağlıyormuş. Cansas’da yapılan bir araştırmada, sanat müzesinin duvarlarını değiştirilebilir renklerden yapmışlar. Beyaz ve kahverengi arasındaki farkı ortaya koymak için bir süre duvarları beyaz olarak bırakmışlar. Duvarlar beyazken insanlar yavaş hareket etmişler. Duvarları kahverengi ile değiştirdiklerinde ise insanların daha hızlı hareket ettiklerini görmüşler. Bu nedenle fast-food restoranlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvarları ise kahverengi ya da şampanya rengidir. Bunun nedeni: Çabuk tüketin! Çabuk gidin! 
Kahverengi aynı zamanda teklifsiz, rahat bir renktir. Karşınızdakinin resmiyetten uzak hissetmesini ve size daha rahat açılmasını istiyorsanız kahverengi giyinebilirsiniz.  

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2020 Ticari Hayat