MENÜ
Ankara 15°
Ticari Hayat
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
SAĞLIĞINIZIN, KİLONUZUN TEMELİ BAĞIRSAKLAR
Merve ŞAFAK ERGÜN
YAZARLAR
26 Mayıs 2022 Perşembe

SAĞLIĞINIZIN, KİLONUZUN TEMELİ BAĞIRSAKLAR

İkinci beyin olarak kabul edilen bağırsak yapınızın zenginliği genel sağlık durumunuzun temelidir. 

Yediğiniz gıdaların sindirimi, içtiğiniz ilaçların veya besin takviyelerin emilimi bağırsak sağlığınız ile ilişkilidir.

Bağırsaklarınız mutlu ise, sizde mutlusunuzdur. 

Tüketilen gıda, çeşiti psikolojik durum, fiziksel aktivite bağırsaklarınızda yer alan yararlı bakterileri yani probiyotikleri artırmaya ya da azaltmaya göre değişkenlik gösterir. 

Probiyotik canlılar ve onları besleyen prebiyotikler sayesinde bağırsak sağlığınızı korursunuz aynı zamanda kilo kontrolünü sağlarsınız.

Kimdir bu probiyotikler? Hangi gıdalarda bulunur? Nasıl mutlu ederim onlar derseniz: Fermente içecekler (kombucha gibi) ve yiyecekler (yoğurt, kefir, turşu vd) probiyotik içerikli gıdalardır. 

Ancak bunların emilimi ve zenginliği yetersiz gelebileceğinden besin takviyesi olarak probiyotik tüketimi ve probiyotikden zenginleştirilmiş gıdaları tercih etmek daha yararlı olacaktır. 

Probiyotiklerin sayısını artırmak, çeşitliliğini korumak için tek başına takviye almak ya da bu gıdaları yemek yeterli değildir.

Kronik bir hastalık veya sağlık durumunuzu tetikleyebilecek bir durum yok ise bu besinleri dengeli şekilde sofranızdan eksik etmeyin:

- Koyu yeşil yapraklı sebzeler

- Dengeli tüketilen tam tahıllı ekmek ya da kuru baklagillerden yapılmış glutensiz ekmek, krakerler

- Kefir, yoğurt (mümkünse keçi, manda sütünden ya da bitkisel sütlerden yapılmış)

- Taze mevsim meyveleri ve sebzeleri: Kırmızı renk meyve ve sebzeler baş tacınız olabilir

- Acı kırmızıbiber ve tarçın

- Kurubaklagiller

- Avokado, ceviz

- Mevsim balıkları

Bağırsaklarınızı mutlu etmek istiyorsanız yenilen gıda kadar pişirme tekniklerine de dikkat etmelisiniz. 

Çiğ yenebilen birçok gıdayı çiğ tüketebilirsiniz. Pişirme yöntemlerinde ise öncelikli olarak:

1- Fırında pişirme yöntemi

2- Kuru ısıda döküm ya da bakır tencerede

3- Buharda ya da haşlama yöntemi ile

4- Elektrikli ızgara

5- Buğulama yöntemlerini tercih etmelisiniz.

Bağırsaklarınızı yönetemediğiniz de yaşadığınız sorunlar sadece diyare (halk dilinde ishal) ya da kabızlık veya hazımsızlık, şişkinlik değildir.

Yedikleriniz ilaçlarınız olacağından, aktif yaşamı, yönetilen stres faktörlerini unutmayınız.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2022 Ticari Hayat